דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרך לחופה - אביב והתחדשות זוגית 

מאת    [ 27/05/2013 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 3703 פעמים ]

בס"ד

 

קשר זוגי תלוי אך ורק בבחירה שלנו ובמוכנות הנפשית לשינוי. זהו האתגר לשחרור ולמימוש עצמי, להיות ולעשות בשביל עצמנו.

ימי התחדשות האביב הם אתגר יומיומי בבחינת המשקל שנרצה לתת להווה ביחס לעתיד, לפעול בצורה שונה, לשכלל את היכולת להצמיח זוגיות. האביב המתחדש המציף את הארץ בפריחה מרהיבת עין ושובת לב. כשהפריחה חוגגת מסביב, והיום מואר יותר, זהו זמן נפלא להתרעננות והתרוממות רוח להטעין את עצמנו באנרגיות של הצמיחה, תקומה, יופי והתעוררות.

אנו מבקשים לבחון מה הוחמץ על ידינו בשל חוסר פנות, ולשאוף שבזה האביב נשכיל לא להחמיץ הזדמנויות אל מימוש העצמי. החירות היא הדרישה ליטול אחריות על עצמנו. השחרור מכבלי החשיבה הדוגמטית לחשיבה פתוחה לא בררנית ולא כבולה יש בה העצמה אישית חשובה בכל מימדי החיים. כפי שמתאר הרב קוק: "הנאמן לעצמיותו – בן חורין הוא, ומי שכל חייו הם רק במה שטוב ויפה בעיני אחרים – הוא עבד" (הרב קוק, עולת הראיה).

הזמן בו הטבע יוצא מסגירות החורף. המרחב שבטבע משתנה ומתחדש ומאפשר את בשורת עם ישראל שהקב"ה "מחדש בכל יום מעשה בראשית".  העת בה בעלי החיים מתעוררים ושבים לטבעיותם. השיבולים המבשילות מבשרות את השפע הנכון לנו. הצומח עוטה ירוק של "ניצנים נראו בארץ". שמי תכלת בהירים שולחים אלינו ליטוף רענן מהשמש המאירה. קול זימרת ציפורי השיר המצטרפות לשירת האביב היא שירת החיים. ומכל הטוב והשפע נובע האדם חיוניות, ויוצא לחירות גשמית ורוחנית. החדש הבוקע מן האדמה ומענפי העצים גורם לנו לרצות לחדש גם בעצמנו. להשתחרר ממה שהרבה פעמים נכשלנו בו כאשר נשאבנו לשגרה או להרגלים. להיחלץ מאילוצים כמו:  אילוצי לימודים, אילוצי קריירה, אילוצי משפחה או חברה.

משהו בפריחת האביב תובע מאיתנו להתחדש ולחדש בכל יום. עלינו להיות קלים, קלילים, אופטימיים, נמרצים וחיוביים.  לאזן בין הזמן המוקדש לכל השאר לבין מה שמוקדש לעצמנו לקראת זוגיות שתאפשר לנו לחוות מהי חברות אמת. דרושה נכונות לכונן קשר זוגי, להיפתח אל בן זוג פוטנציאלי, ככל שנאפשר פתיחות, הקשבה והכלה נוכל להתקדם לקראת חברות אמת ולאהבה בלב ובנפש. לב חפץ ושמח מאפשר להפיץ סביב אנרגיות חיוביות באדוות הולכות וגדלות המשפיעות לטובה על התהוות של קשר עתידי.  

קשר זוגי תלוי אך ורק בבחירה שלנו ובמוכנות הנפשית לשינוי. זהו האתגר לשחרור ולמימוש עצמי, להיות ולעשות בשביל עצמנו. כמו שנאמר במקום שאתה עוזר  (גם לעצמך) בשמים יעזרו לך בהצלחה.  כדכתיב: "וברכך ה'  א-לוקיך בכל מעשי ידיך אשר תעשה". כל העת אנו מצויים בצמיחה והתחדשות מתמדת. והחשוב הוא הרצון; לרצות קשר זוגי. ככל שנתקדם אל עבר העתיד עלינו להאמין בזוגיות שבה צפון הניצוץ הטוב בבחינת "משכני, אחריך נרוצה" (שיר השירים א/4).

זו העת להפליג למרחבים מרתקים כלשונו של הרב קוק זצ"ל: "מרחבים איוותה נפשי".  למצוא את האחדות - לצאת  מה 'לחוד' אל ה 'ביחד'. זו העת לאפשר מפגש אמיתי בין שתי נשמות, בין הלבבות.  לאפשר את ההתחברות אל השני לחוש את הזולת ולנוע מה "אני"           לאנחנו אחד.  לאפשר הרתמות למשימה החשובה – זוגיות הזורמת ברצף החיים ומביאה שייכות והרמוניה.  להכיר את הגוונים המרעננים המעניקים שמחה ורוח חדשה לחיינו.

 

בתפילה שמכאן והלאה יהיו שמחות, מתוך התחדשות אמיתית, צמיחה, זוהר, אור ואופטימיות.

 

 

חייה כהן – אמנית, אשת חינוך, מחברת הספר 'הדרך לחופה'




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב